Aktuality

Nová výplatní známka děkuje všem, kteří byli v první linii

Motivem nové výplatní písmenové poštovní známky jsou roušky se zjednodušenými symboly zdravotníků, pošty, armády, policie, hasičů a všech ostatních, kteří si navzájem pomáhali a v nelehké době koronavirové krize drželi při sobě.

Motivem nové výplatní písmenové poštovní známky, kterou Česká pošta začne prodávat ve středu 24. června, jsou roušky se zjednodušenými symboly zdravotníků, pošty, armády, policie, hasičů a všech ostatních, kteří si navzájem pomáhali a v nelehké době koronavirové krize drželi při sobě. Autorem výtvarného návrhu známky je Filip Heyduk.

V České republice se první případ objevil na začátku března. Následně vláda nařídila několik opatření, aby zabránila nekontrolovanému šíření nového typu koronaviru. Jedním z těchto nařízení bylo i zavedení povinného nošení roušek. Od té chvíle se roušky staly symbolem dnešní doby. Staly se fenoménem, který ilustruje současnou situaci lépe, než cokoli jiného.

Nominále nové známky je zastoupeno  písmenem „B“, které odpovídá ceně za vnitrostátní obyčejné psaní – standard do 50 g v ekonomickém režimu dodání dle ceníku základních poštovních služeb v aktuálním znění – ke dni vydání 19 Kč.

Známka byla vytištěna metodou ofsetu v nákladu 750 tisíc kusů.

Hrdinou boje s koronavirem je i Pošta

Společnost CZECH TOP 100 udělila ocenění "Hrdina boje s koronavirem", v rámci projektu Obdivované firmy ČR roku 2020.

Společnost CZECH TOP 100 udělila ocenění „Hrdina boje s koronavirem“, v rámci projektu Obdivované firmy ČR roku 2020, podniku Česká pošta, s.p., která umožnila přepravu a dodání zasílaných roušek a ochranných pomůcek zdarma.

Česká pošta hledá partnera pro provozování Balíkovny

Česká pošta plánuje rozšíření své sítě výdejních míst. Zákazníci České pošty nyní mohou vyzvednout bez zbytečného čekání svůj balík ve 450 Balíkovnách, umístěných na poštách. Nyní se chce Pošta zaměřit i na jiná frekventovaná místa mimo své pobočky. Vypsala proto výběrové řízení na partnera, se kterým by na provozu externích výdejních míst spolupracovala.

Jedná se už o druhé výběrové řízení. To předchozí bylo zrušeno, protože se do něj přihlásil pouze jediný zájemce. „Přestože bylo výběrové řízení na výběr partnera zajištující sít externích výdejních míst zrušeno, práce na projektu Balíkovna i nadále pokračují. Stále pracujeme na paralelním řešení, které umožní zapojit jednotlivá místa. Zde dodržujeme stanovený harmonogram, a tak jsme schopni našim klientům stále garantovat slíbený termín na počátku června, jako termín spuštění externí výdejní sítě,“ ubezpečila ředitelka Balíkovny Jana Sedláková.

Česká pošta nyní upravila podmínky tak aby ještě více odpovídaly potřebám klientů. Důraz je kladen na maximální dostupnost a jednoduchost služby. Zároveň jsou usnadněny podmínky pro případného provozovatele. „Snížili jsme hranici minimálního obratu na 150 mil. Kč z původních 300 mil. Kč. Doplnili jsme limitaci cen pro jednotlivé kategorie, tzn. pro klienty lze následně garantovat dobrou cenovou dostupnost služby, upřesnili jsme předpoklad počtu vydaných zásilek na maximálně 20 zásilek a další,“ vypočítává Jana Sedláková.

Zájemci, kteří by se chtěli do výběrového řízení přihlásit, mohou své nabídky zasílat do 16. března 2020.

 

Matyáš Vitík
tiskový mluvčí
Česká pošta, s.p.

606 111 060
vitik.matyas@cpost.cz

Yellow ladies jsou nejlepší na světě!

Zaměstnankyně České pošty s týmem Yellow Ladies v New Yorku vyhrály světové finále unikátního ženského fotbalového turnaje za globální cíle OSN, a staly se tak světovými šampionkami.

Kvalifikovalo se celkem 15 ženských týmů z různých zemí světa – od Kanady přes Indii, Spojených států, Řecka či Dánska. Víc než sportovní výkony se v turnaji hodnotilo nadšení a síla hrát za společensky důležitá témata. Pošťačky si vybraly globální cíl Zdraví a kvalitní život.

Zaměstnankyně pošty se do finále soutěže probojovaly z národního kola Global Goals World Cup Prague, unikátního fotbalového turnaje na podporu globálních cílů od OSN, který inspiruje a angažuje ženy z celého světa. V Česku ho letos v květnu vůbec poprvé uspořádala Asociace společenské odpovědnosti, největší iniciativa Cílů udržitelného rozvoje (SDGs) v Česku.

Každý z týmů bojoval za jeden ze 17 Cílů udržitelného rozvoje od OSN (Sustainable Development Goals – SDGs). Česká pošta kopala za Zdraví a kvalitní život (SDG 3). Právě tento cíl je podle průzkumu Asociace společenské odpovědnosti pro Čechy tím nejdůležitějším. Na naplňování SDGs se v roce 2015 shodli všechny členské státy OSN v rámci tzv. Agendy 2030. Společný plán definuje svět v roce 2030 a konkrétní kroky, jak bojovat s ekonomickými, environmentálními a sociálními problémy, se kterými se právě potýká.